Vårt sykkelverksted

Våre mekanikere oppdaterer seg regelmessig gjennom Shimanos utdanningsprogram, og vi er kjent for vår høye standard og raske levering. På verkstedet vårt tar vi i prinsippet service på alle typer sykler og merker, med noen unntak.

Sykler kjøpt hos oss blir prioritert når det gjelder ventetid.

Noen spesifiseringer:

  • Vi behandler kun garantisaker på produkter vi har solgt.
  • På elektriske sykler som vi ikke har solgt, reparerer eller oppdaterer vi ikke det elektriske systemet. 
  • Vi monterer ikke medbragte deler (unntak: girører og andre spesialdeler etter avtale)
Bestill verkstedstime

Hva vi ikke gjør på verkstedet vårt:

Reparasjon på:

  • Liggesykler
  • Lastesykler (unntak: Trek Fetch+)
  • Løpehjul/sparkesykler
  • Temposykler/TRI-sykler (unntak: Trek Speed Concept)
  • Sykkelvogner

Annet:

  • Demperservice

  • Montering av sykler som ikke er kjøpt hos oss

Mange merker kommer med spesialløsninger som krever utstyr eller verktøy som går utenom vanlige normer. Dette er vanskelig å forutse, og vi tar derfor forbehold mot dette. Oppdages dette vil du bli informert av oss.

Har du spørsmål, kan du kontakte oss her

Ofte stilte spørsmål

Ventetiden på verkstedet varierer pga. etterspørsel og sesong, men vi streber etter å alltid har max. 48 timer ventetid om du har kjøpt sykkel hos oss. Du kan få en oversikt over ledige timer i vår bookingkalender her.

Vi reparerer sykler som ikke er kjøpt hos oss, men i verkstedskøen vår prioriterer vi sykler vi har solgt. Dette betyr at det er betydelig lengre og mer varierende ventetid, spesielt i sommerhalvåret, på andre sykler enn de som er kjøpt hos oss.

Sykkelen må leveres dagen før verkstedstimen din, eller samme dag før kl. 12:00.

Verkstedet vårt er åpent fra 10:00 – 16:00. Sykkelen din blir ferdig i dette tidsrommet på den avtalte datoen, og du får en SMS når den er ferdig. Dersom deler må bestilles eller vi ikke klarer å bli ferdig innen avtalt tid, blir du kontaktet av oss.

Vi har dessverre ikke drop-in timer. Har du vært uheldig derimot og punktert (eller lignende), så prøver vi så godt vi kan å hjelpe deg!

Når det er snakk om utskiftning av drivverk, er det umulig å gi en nøyaktig pris uten å se sykkelen og gå over den. Ofte må andre deler også byttes, som kassetten, krankhjul, trinsehjul og så videre.

Verkstedspriser er alltid variable og skreddersydd hver eneste service vi gjennomfører. Å gi ut generelle priser på nett eller telefon er vanskelig, og gir som oftest kunder liten verdi. Derfor oppfordrer vi våre kunder til å booke time, og levere sykkelen slik at vi kan gå over og lage et prisoverslag i butikken. På denne måten får du en mye mer nøyaktig og riktig pris.